Известие

Collapse
No announcement yet.

Металната тежест на скоростната кутия

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Металната тежест на скоростната кутия

    Някой има ли представа за какво е металната тежест която се намира до края на жилата на скоростната кутия?
    Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999

  • #2
    По мое мнение за следните неща
    - за нещо като противотежест или балансираща маса между превключване на скоростите
    - за да пречи и да опира в предния мост на тия дето ги мързи да свалят двг и ск. кут като ората
    - да тежи
    Лично аз първо я резнах наполовина, преди седмица я махнах напълно, разликата е минимална, сега скоростите влизат по усещащо се, точно така както аз искам, не вярвам това да повлияе на самата ск кут, тъй като така или иначе за да се превключи от една скорост на друга винаги трябва едно определено усилие, и дали ще го предам аз, или някаква инерция от масата на тая джаджа мисля че е се тая......може и да има и друго обяснение и мнение, но засега логиката ми е такава.......
    "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
    F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

    Comment


    • #3
      А обърнал ли си внимание дали сега по-силно се усещат вибрациите от двигателя към скоростният лост ? (това дете се усеща като "мравучкане" ).
      Защото на мен ми се струва, че освен за инерционен баланс при превключване (хем че скороста й е малка и незнам до колко помага за това) се изпозва главно да "убива" високочестотните трептения от двигателят. Taka хващайки лоста за скоростите нямате усещането , че сте хванали вибратoра на жена си
      Last edited by dobromirski; d.m.y г., 08:12.

      Comment


      • #4
        Ми чесно казано не съм забелязал, а уж дясната ръка ми е доста често отгоре......
        "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
        F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
          Ми чесно казано не съм забелязал, а уж дясната ръка ми е доста често отгоре......
          Гледам постояно я модифицираш тая кола. Ако искаш ми пиши на скайпа да те светна в още една модификация. На мойта сложих по-лека шайба на коляновия вал. И ефекта е мале мале... Ако искаш още нютонметри така... пиши ми, че скоро ще поръчвам пак количество с много добра цена.
          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
            Гледам постояно я модифицираш тая кола. Ако искаш ми пиши на скайпа да те светна в още една модификация. На мойта сложих по-лека шайба на коляновия вал. И ефекта е мале мале... Ако искаш още нютонметри така... пиши ми, че скоро ще поръчвам пак количество с много добра цена.
            А дали с тая по-лека шайба няма да се усили 'мравучкането' на коляновия вал и лагерите му Или резчиташ на това, че твинспаркът е нечуплив мотор
            _______
            146 JTD - ex
            Renault Megane II 1.5 dci - ex

            Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
              А дали с тая по-лека шайба няма да се усили 'мравучкането' на коляновия вал и лагерите му Или резчиташ на това, че твинспаркът е нечуплив мотор
              Ти как мислиш?

              Учил ли си някога съпротивление на материалите? Механика (динамика, статика, кинематика)?

              Би имало проблем ако промениш противотежестите на вала. При балансирано колело, но по-леко се променя само усилието нужно за да бъде завъртяно. Демек с по-лекото колело ще се намали инерционния момент на вала. Което от своя страна означава по-малко стрес.

              Един пример. 1.4, 1.6, 1.8, 2.0 ТС са с абсолтно еднаква шайба, но с различни по тегло и размер маховици. Да не би да се получава дисбаланс и да им изтропват лагерите? Само или 1.6/1.8 или 1.8/2.0 са с еднакви маховици. Не помня точно кои бяха.
              Last edited by oem; d.m.y г., 10:57.
              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                Гледам постояно я модифицираш тая кола. Ако искаш ми пиши на скайпа да те светна в още една модификация. На мойта сложих по-лека шайба на коляновия вал. И ефекта е мале мале... Ако искаш още нютонметри така... пиши ми, че скоро ще поръчвам пак количество с много добра цена.
                Четох и гледах за тва преди година и нещо, наскоро пак ми попадна материалче - предполагам че разликата идва от това че шайбата върти по слабо генератора и хидравликата, аз климатика така или иначе го махнах.....не мисля че хидравликата ще закуца, може би на празен ход ще е по кофти, на високи обороти така или иначе волана не се върти здраво, нямам големи консуматори на тоци.....но доколкото си спомням беше излишно много пари за ползата която предлага.......сега каго се замисля по ме е яд че пропуснах да изхвърля балансиращите валове, някак си като се замисля може би ефекта от липсата на въртене на два вала и още един ремък ще е по голяма......съществува и варианта да махна само ремъка и да оставя валовете там, но било добре да се затапи достъпа на масло до тях.....като имам време може би ще се заема и с това......
                "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                Comment


                • #9
                  Моето впечатление е, че волана се върти по-лесно с малката шайба. С голямата мотора се натоварваше и му падаха оборотите. С тази оброотите на мотора не помръдват и на място волана е много по-лек. Ни
                  о, че помпата върти малко по-бавно. Просто предавателното число прави такам че мотора да му е лесно да я върти постояно с тази скорост. С динамото също няма грижи. С надута музика до край на празен ход си зарежда 13,8 волта. Може би проблем, ще има ако музката е доста мощна... но при мен всичко е на ред.

                  Като цяот мотора се чуства доста по разтоварен и при подаване на газ реагира по-бързо. Ускорението на 1-ва особени е мнгоо готино. Значи както знаете имам чип от Бобо. Разликата м/у оригинално и след чипа не знам дали я знаете, но аз я знам. Разликата м/у оригиналната шайба и тази по-леката е долу горе същата както при чипа.

                  На 3-та от 2000 оборота си тръгва да си набира много готино. Вече усещам въртящ момент в тая коля.

                  Цената не е безумна. Ако решиш, че искаш се обади до 2, 3 дни. Ще правя поръчка за няколко колеги и за други от фиат форума и колкото повече толкова повеч цената пада. Ако решиш се обади. Ще ти дам и дино графики от тестовете...

                  П.С. Ако махнеш балансиращите валове едно, че няма да получиш никакъв ефект защото незнам дали знаеш за тях не се изисква кой знае колко момент на сила за да се въртят. И друго, че ще дебалансираш мотора и това е лошо вече за лагери на коляновия вал, за биелите.... това не го прави! Щом се е стигнало до там, че инженерите да ги сложат тия валове, значи е имало нещо тревожно в сметките. Доста по-голям ефект ще имаш с олекотен маховик да речем. То там цената вече наистина не си заслужава.
                  Last edited by oem; d.m.y г., 11:44.
                  Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                    Ти как мислиш?

                    Учил ли си някога съпротивление на материалите? Механика (динамика, статика, кинематика)?
                    Ти как мислиш? Има вариант да съм бягал от първите 2-3 години в университета и да не съм ги учил, ама пък си погледнах дипломата - гледам оценки са ми писали... А и една друга дисциплина си спомням също - 'якост и вибрации'
                    _______
                    146 JTD - ex
                    Renault Megane II 1.5 dci - ex

                    Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                    Comment


                    • #11
                      Няма проблем с лагерите

                      Шайбата е правена точно за този мотор. Не е олекотена друга шайба или преправено нещо. Сметната е и е направена за този мотор.
                      Last edited by oem; d.m.y г., 12:27.
                      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                        Няма проблем с лагерите

                        Шайбата е правена точно за този мотор. Не е олекотена друга шайба или преправено нещо. Сметната е и е направена за този мотор.
                        За това ли става въпрос?
                        Не се сърди, но може би колегата trustworthy (както и аз) е разбрал за маховика в първия момент. Между другото колегата според мен всъщност е донякъде прав Колкото повече, добре балансирана маса има на коляновия вал толкова по-равномерно се върти са сметка на динамиката разбира се. Има си прозаична причина за това, допуските в теглото на елементите на цялата система които при серийно производство неминуемо съществуват, а също така и неравномерността на силите идващи от разликите в горивните камерите и всъщност доста различният процес на горене във всяка камера. Най-простият пример е лошата работа на една свещ да речем. Когато имаш по-големи инерционни маси на вала, те "подавят" тези неравномерности и мотора има по-малко вибрации. Да не говорим, че четирицилиндровия 1.8 TS понеже няма балансираща система като 2.0TS колебанията от втори ред (които са си по default в четирицилиндровия редови двигател) си съществуват колкото и малки да са, те и ти да не ги усещаш. С намаляването на въртящата се маса ще ги задълбочиш но пък няма да ги караме вечно тия коли я
                        Сега имам конкретен въпрос от чисто любопитство:
                        След като е по-малка тази шайба, обтягащата ролка на ремъка има ли ход, за да го натегне или си сменял и ремък?

                        ---------- Post added at 14:21 ---------- Previous post was at 14:17 ----------

                        Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
                        ... А и една друга дисциплина си спомням също - 'якост и вибрации'
                        Забравил си "умора на материала" все пак говорим за 10 годишни автомобили на над 200к км нали
                        Have A Nice Day
                        o/_______\o
                        (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
                        []=о===о=[]

                        Comment


                        • #13
                          Точно за тази шайба става въпрос колега. Виж, аз съм неимоверно убеден, че инталианците са ги сметнали нещата. Но хората които продават тази част ме убедиха, че няма проблем. Монтират тази шайба на тези мотори от 2005-та година и не е имало проблем. По принцип казват, че размера на шайбата няма проблем да е с още 5% по-малък (демек 15%), но за по сигурно са го направили 10%. Единствения проблем който дават, е че не е хубаво да се монтира тази шайба на кола с висока консумация на енергия. Дават пример 600 вата озвучителна система.

                          Аз карам с шайбата може би вече месец и на празен ход съм мерил алтернатора си зарежда нормално.

                          Иначе незнам как разбрахте, че става въпрос за маховика. Аз казах шайба

                          Иначе ремъка се сменя с по-къс. Оригиналния ремък от DAYCO e 6PK1854. Аз използвах DAYCO 6PK1842, който пасна по опън идеално като на предишния. Съдоя по опъна от позицията на обтяжната ролка.

                          Аз незнам дали е чак толквоа вредно или не това с тази шайба. И никой от нас не може да го докаже. Трябва да се смятат силите на вала, но нито се зната сплав на вала като материал, нито лагерите, нито устойчивоста им съпротива, нито твърдоста им, нито и допуските, умората и т.н.

                          Предполагам хората които правят този продукт са го сметнали. И както ти каза. Няма вечно да ги караме тези таралясници.

                          За мен сега колата се държи в пъти по-добре. Много лесно тръгва, климатка не го усеща дори при вклюване или изклчючване. Мотора го чуствам доста по-разтоварен от преди. И с много по-малко натискане на педала на газта колата върви много леко и свободно.

                          Адски съм доволен от продукта и ако има някой който иска да се сдобие с него с радост ще направя всичко възможно да му го доставя на доста ниска цена.

                          По тунинг магазините в които се продава тази шайба върви около 400 българкси лева без доставката.

                          Аз имам възможност да ги доставя на почти 3-но по ниска цена в зависимост от количеството. В момента набирам желаещи и по Фиат форума и по Ланча форума и до седмица ще правя заявка.
                          Last edited by oem; d.m.y г., 14:31.
                          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                            Точно за тази шайба става въпрос колега. Виж, аз съм неимоверно убеден, че инталианците са ги сметнали нещата. Но хората които продават тази част ме убедиха, че няма проблем. Монтират тази шайба на тези мотори от 2005-та година и не е имало проблем. По принцип казват, че размера на шайбата няма проблем да е с още 5% по-малък (демек 15%), но за по сигурно са го направили 10%. Единствения проблем който дават, е че не е хубаво да се монтира тази шайба на кола с висока консумация на енергия. Дават пример 600 вата озвучителна система.
                            Абсолютно може да бъдеш сигурен, че са го сметнали! Зависи какво са смятали обаче Примерно Производствени разходи и поевтиняване на изделието в следствие на унификация... най-вероятно тази шайба се ползва във всичките им мотори. Второ, най-вероятно коефициента на запас по мощност е 1,2-1,5 (май това беше стандартно) та от тук ако попретовариш малко мое по старички ремъци да преплъзват (понеже контактната площ с колелото е по-малка пък силата ще се е увеличила... ама чисти теорийки де
                            Всъщност съм съгласен обаче, че така черпи по-малко мощност защото момента е по-малък (заради по малкия диаметър на шайбата)



                            Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                            Иначе незнам как разбрахте, че става въпрос за маховика. Аз казах шайба
                            Ами понеже каза:
                            Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                            На мойта сложих по-лека шайба на коляновия вал.
                            И си помислих, че става въпрос за маховика, понеже е нормално той да се олекотява. Едва ли печалбата е чак толкова голяма от няколко грама по-малко и то на толкова малък диаметър и при такива ниски обороти по-скоро е това което е предположил колегата ФЕРАРИСТ

                            Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                            Иначе ремъка се сменя с по-къс. Оригиналния ремък от DAYCO e 6PK1854. Аз използвах DAYCO 6PK1842, който пасна по опън идеално като на предишния. Съдоя по опъна от позицията на обтяжната ролка.
                            Тоест трябва да добавим още поне 40-тина лв (не помня колко струваше пистовия ремък на GATES) към цената на тия 10-тина N.m в повече

                            Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                            Аз незнам дали е чак толквоа вредно или не това с тази шайба. И никой от нас не може да го докаже. Трябва да се смятат силите на вала, но нито се зната сплав на вала като материал, нито лагерите, нито устойчивоста им съпротива, нито твърдоста им, нито и допуските, умората и т.н.

                            Предполагам хората които правят този продукт са го сметнали. И както ти каза. Няма вечно да ги караме тези таралясници.
                            Едва ли са смятали, тия неща се правят по аналогия и по усет... но поне се надявам да са мерили вибрации

                            Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                            За мен сега колата се държи в пъти по-добре. Много лесно тръгва, климатка не го усеща дори при вклюване или изклчючване. Мотора го чуствам доста по-разтоварен от преди. И с много по-малко натискане на педала на газта колата върви много леко и свободно.
                            Това звучи много съблазнително дано само не е субективно усещане в следствие изхарчените пари
                            Всъщност диното на сайта е красноречиво и не противоречи на съображенията които изложих по-горе!

                            Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                            Адски съм доволен от продукта и ако има някой който иска да се сдобие с него с радост ще направя всичко възможно да му го доставя на доста ниска цена.
                            Това е най-важното да си доволен и да чувстваш удоволствие от шофирането!
                            Лично аз също харесах идеята и бих си направил подобен "ъпгрейд", но за съжаление момента не е подходящ, може би след известно време, ако изобщо се стигне до смяна на ремъци на настоящата ми Bellissima ще помисля за такава шайба.

                            Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                            По тунинг магазините в които се продава тази шайба върви около 400 българкси лева без доставката.
                            Аз имам възможност да ги доставя на почти 3-но по ниска цена в зависимост от количеството. В момента набирам желаещи и по Фиат форума и по Ланча форума и до седмица ще правя заявка.
                            Мноо пари 400 лв за 10 N.m бре... 400 цирея да им ...
                            Have A Nice Day
                            o/_______\o
                            (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
                            []=о===о=[]

                            Comment


                            • #15
                              Ремъка е 22 лв. на DAYCO. Какви 40? е вярно с отстъпката е толкова ама... кой как се уреди
                              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                              Comment

                              Working...
                              X